S'identifier - S'inscrire - Contact

Avertissement

L'asbl EPURES continue son parcours comme association environnementale.
Vous pouvez la retrouver sur son site et sur sa page Facebook.
Nous laissons ce site ouvert comme archives particulièrement sur le dossier des nuisances aériennes.

Nuisances aériennes
Porter plainte

Quelques liens importants

BAC: trafic en temps réel (fiabilité des trajectoires 2 km)
Bac: trafic (fiabilité inconnue, trajectoire courte)
BAC: pistes en service
BAC: travaux en cours
BAC: déposer plainte 


Bruxelles-National: Landuyt n'est pas content de l'étude sur la piste 25L

Par Cherche l'info • Avions: actualité, bruit et pollution • Lundi 12/06/2006 • 2 commentaires • Version imprimable

Un article publié par Het Nieuwsblad

Landuyt niet gelukkig met studie naar gebruik 25L Minister van Mobiliteit Renaat Landuyt is niet tevreden met de studie die wordt uitgevoerd naar het gebruik van de piste 25L op Zaventem. Zo blijft de vraag of de piste meer zou kunnen gebruikt worden, onbeantwoord, zei Landuyt maandag in de kamercommissie Infrastructuur. Het gebruik van de piste 25L op Zaventem vormde eind 2005 een van de hete hangijzers tijdens het politieke topoverleg met de gewesten rond Zaventem. Het Vlaamse gewest wil de piste meer gebruiken, Brussel vreest voor extra hinder.

Er werd uiteindelijk beslist een studie te laten uitvoeren. Uit voorlopige conclusies blijkt volgens Landuyt dat ,,25L niet beter gebruikt kan worden dan ze vandaag gebruikt wordt''. Hoewel dat voor de minister niet als een verrassing komt, is hij blijkbaar toch niet helemaal gelukkig met het werk van de experts.

,,Ik ben niet tevreden omdat ze niet op de juiste vragen antwoorden. De vraag is wat er nodig is om de betreffende baan meer te kunnen gebruiken. Dat was de essentiële vraag. Daarop heb ik van de experts nog geen antwoord gekregen'', legde Landuyt uit.

Landuyt bevestigde ook dat er afgelopen weekend door de wind en het feit dat de dwarspiste 02/20 niet gebruikt kon worden, een uitzonderlijk pistegebruik is gehanteerd. Zo werden de 07 rechts gebruikt om te landen en de 07 links om op te stijgen. ,,Ondertussen heeft men ook bewezen dat deze manier van vliegen doenbaar is, weliswaar met veel lawaai voor de mensen die in Brussel wonen'', aldus Landuyt.


Commentaires

par grosnavions le Mardi 13/06/2006 à 07:46

Landuyt n'est content que lorsque les études sont en faveur du Noordrand ! S'il en fallait encore une preuve à nos chers dirigeant la voilà !


Lien croisé par Identité non publiée. le Mercredi 14/06/2006 à 12:04

STOP AU SURVOL DE LA HULPE ET DU BRABANT WALLON (LES DERNIERES INFOS) : "niet gelukkig met studie naar gebruik 25L EN NEERLANDAIS: http://tropdebruit.joueb.com/news/1678.shtml"